Neįmanomų iššūkių metai: Apversk savo gyvenimą aukštyn kojom

Ar kartais jautiesi lyg…

  • …Tavo gyvenimas pernelyg nuobodus?
  • …Dienas švaistai užsiimant ateičiai nenaudinga veikla?
  • …Gyveni neįdomų ir nesėkmingą gyvenimą?

Arba paprasčiausiai jauti nuobodulį darbe ar moksluose, o visokios depresijos slepiasi čia pat, už kampo?

Gali būti, jog nesi pakankamai drąsus beprotis.

Ir tai blogai. Labai tikėtina, kad tai pagrindinė priežastis, kodėl jautiesi taip prastai. Jei ne vienintelė priežastis…

Iššūkių trūkumas tave nužudys (Bet yra būdas to išvengti)

„Man nuobodu tiek, kad tuoj mirsiu.“ - Mano žodžiai broliui, kai buvau 10-ties

Turbūt jau tai pastebėjai: mums patinka savo gyvenimus daryti patogesniais ir malonesniais. Tai visas mūsų kasdienybės siekių, svajonių, darbų variklis. Jei kas sako, kad to nemėgsta – gali būti, jog meluoja. Nes net didžiausi valkatos bando rasti skanesnio ir pigesnio vynelio, nei pirko vakar, o nirvaną pasiekia tik retas vienuolis.

Tiesa tokia, kad jei žmogus nieko nedaro – jis stovi vietoje. O jei stovi vietoje – jam darosi nuobodu. Mirtinai nuobodu. Tiesiogine šio žodžio prasme. Ir tai nėra kažkoks mano išsigalvojimas:

  1. Ilgalaikis įkalinimas vienutėje, be galimybių užsiimti nors kokia veikla, yra laikomas stipriu psichologinio kankinimo būdu;
  2. Rutina ir uždarumas sukelia psichologines traumas;
  3. Išėjimas į pensiją trumpina gyvenimus;
  4. Geriausias pratimas įgauti motyvacijos yra nieko nedaryti bent kelias minutes

…Ir taip toliau.

Vienintelis būdas išvengti mirties arba prastos savijautos yra kasdien imtis kažko naujo.

Ir aš kalbu apie visiškai naujus dalykus. Kokių net nemanei, jog galėtum kada imtis, nes jau įpratai elgtis kitaip.

Tapk bepročiu ir padaryk tai, kas atrodo neįmanoma.

Ne, sakydamas „tapti bepročiu“ nesiūlau tau nuogam bėgioti po miesto centrą ar pradėti kolekcionuoti pašto ženklus.

Sakydamas „tapti bepročiu“ siūlau padaryti tai, ko niekad ankščiau nebūtum net pagalvojęs daryti. Padaryti tai, kas tau būtų nauja patirtis.

Ar girdėjai apie tokį Beprotiškų tikslų sąrašą?

Tai sąrašas tikslų, kuriuos nori pasiekti, tačiau jie atrodo neįmanomi. Todėl, kad dar vis nežinai, kaip tai padarysi arba tau velniškai baisu. Toks tikslų sąrašas geresnis už įprastas naujametines svajones. Jis priverčia patikrinti, ko tau dar trūksta, kad galėtum pasiekti savo tikslą.

Jei dar nesusikūrei savo beprotiškų tikslų sąrašo, rekomenduoju tą atlikti dabar.

O tuomet galima padaryti dar geriau. Galima tuos beprotiškus iššūkius įveikti vieną po kito.

Neįmanomų iššūkių metai – tai metai, per kuriuos PASIEKSI tuos, rodos neįmanomus, tikslus. Vieną po kito išbrauksi jau pasiektas svajones iš sąrašo… Ir taip grąžinsi džiaugsmą į savo gyvenimą.

Neįmanomų iššūkių metai.

Lengvesniam iššūkių siekimui, patariu laikytis kelių taisyklių:

Pirma. Vienas tikslas.

Tau reikės dėmesio ir kantrybės. Iššūkis taip vadinamas ne veltui. Tavo beprotiškas tikslas nėra kažkoks prekybininkų sukurtas „Iššūkis surinkti 30 lipdukų naujai keptuvei“, tai vien pagal apibrėžimą bus sunku.

Nešvaistyk savo laiko ir jėgų dviems tikslams vienu metu. Tau gali atrodyti, kad galėtum to imtis kartu… Tačiau šitaip galimai greitai save pernelyg išsekinsi.

Apsiribok vienu tikslu vienu metu. Padaryk tai, pasiek tai. …Ir džiaukis pergale!

Antra. Beprotiškai, tačiau suskaičiuojamai.

Beprotiškas tikslas nereiškia, kad jis turėtų būti „Užkariauti pasaulį!! Cha-cha-cha-chaaaaaa! *Čia įterpk čia daugiau maniakiško juoko*“.

Nesakyk, kad nori skirti daugiau dėmesio hobiams. Nesakyk, kad nori kasdien bėgioti. Nesakyk, kad nori išmokti megzti.

…Užtat sakyk ką, kiek ir kada darysi.

Pavyzdžiui:

  • „Aš kasdien tinklaraštyje uzrasai.debesyla.lt išleisiu po naują straipsnį, kuris bus mažiausiai 1% ilgesnis nei vakar.“
  • „Aš vieną mėnesį visiškai išjungsiu sau internetą ir šis mėnuo bus gruodis.“
  • „Aš Čekijoje bandysiu susipažinti su 100 naujų, tarpusavyje nesusijusių žmonių ir klausinėsiu jų klausimų apie gyvenimą.

…Ir, kas geriausia – visi šie pavyzdžiai visiškai realūs, nes šiuos tris iššūkius jau esu sau išsikėlęs. Visus tris jau ir įveikiau.

Apsibrėžk savo iššūkį ir jį užsirašyk tekstu, kad prasidėjus sunkumams nepradėtum daryti sau išlygų.

Jei tavo iššūkis panašus į „Vieną mėnesį negerti jokių alkoholinių gėrimų“, tai viena diena griauna visą esmę. Panašiai ir su kitais iššūkiais. Bet nebijok – šis griežtumas nėra blogai, jei vadovausiesi trečiuoju patarimu.

Trečia. Siek to, kam turi motyvą.

Turbūt nėra nieko blogiau, nei siekti svetimų svajonių. Na ir kas, kad dabar visi nori nubėgti maratoną? Ar dėl to privalai bėgti ir tu?

Ne, neprivalai.

Taigi rinkis iššūkius, kuriais tikėtum.

Kaip aš rinkausi mėnesį be interneto, nors mane kiti vadino keistuoliu. Arba kaip rinkausi augintis tokius ūsus, nors mama sakė, kad jie man netiks.

Galiausiai. Atsimink savo nuotykį. Tada mokykis.

Neprižadu, kad tau pavyks iš pirmojo bandymo. Man pačiam tai retai pavyksta, abejoju, kad yra ir bent viena sėkmingo žmogaus biografija, kuriam visada viskas sekėsi…

…Taigi pasinaudok savo potyriais – mokykis.

O kad tai padarytum, tau reikės:

a) Užsirašinėti savo progresą. Kasdien, kas savaitę, viskam pasibaigus arba po kiekvieno naujo žingsnelio.

b) Skaityti savo progresą. Prisiminti, ką darei, ką jautei, kodėl sau kėlei kažkokias prielaidas… Ir palyginti su tuo, kas įvyko.

Visgi – tai ir yra mokslinis mokymosi procesas. Todėl šiems neįmanomų iššūkių metams vedu VIEŠĄ dienoraštį

Ir taip pamažu įveikiami neįmanomi tikslai!

O dabar užduotis tau: Susikurk savo neįmanomų tikslų sąrašą!

Šiandien. Tai bus pirmasis tavo žingsnis!

Iššūkius keliantis,
Danielius