Kaip per 1 mėnesį pakeisti gyvenimą?

Tai veiksmų planas, kuri pavadinau „Tik 4 savaitės“. Planą sudaro keturios dalys – kiekvienai savaitei po vieną.

PIRMA SAVAITĖ: Kūno ir sąmonės (proto) valymas

1. Keliamės anksčiau, apie 6 ryto

Ir čia jūs staiga atrandate laiko sau, kurio visada taip stinga dienos metu. Tyla ir ramybė. Kol namiškiai miega, jūs galite nesiblaškydami visą laiką skirti tik sau. Tai idealus laikas neskubant ir be streso paruošti savo organizmą visai ateinančiai dienai, kad jis dirbtų visu pajėgumu. Tingulys, nenoras anksti keltis nėra nuovargio rodiklis. Asmeniškai man tai tik rodo, kad nenorite gyventi savo gyvenimo. Kam keltis iš šiltos lovos? Juk ten laukia tik niūrus rytas, troleibusai, kamščiai, darbas… Bet jeigu pirma mintis nubudus būtų: „Koks puikus naujas rytas ir nuostabi diena!“ Pripažinkite, vargu ar taip nusiteikus rytas būtų nemielas. Galite rinktis: gyvenimas kasryt jus pasitinka žėrinčiomis spalvomis ir ragina šokti iš lovos, arba…

2. Sveikesnė mityba

Laukiančios permainos iš mūsų pareikalaus labai daug energijos. Greičiausiai dabar didelę energijos dalį organizmas išeikvoja kovai su alkoholio, cigarečių, sunkaus ir riebaus maisto, saldumynų, kuriais „lepinamės“ kasdien, poveikiu. Kiekvienas iš mūsų turime tokių silpnybių sąrašą, kurį reikia išbraukti iš savo kasdienybės. Jūs galite patys pasirinkti tą mitybos būdą, kuris jums priimtinas ir atrodo teisingas. Aš renkuosi vegetarišką mitybą ir žaliavalgystę. Ir vieną dalyką žinau tiksliai – alkoholis, bulvių traškučiai, saldūs gazuoti gėrimai, pusfabrikačiai visiškai netinka ir nepriskiriami nei vienai teisingos ir sveikos mitybos grupei. Todėl paprasčiausiai jų atsisakykite! Sumažinkite porcijas ir nepersivalgykite prieš miegą. Dėl viso kito – įsiklausykite į savo organizmą arba pasikonsultuokite su dietologu. Svarbiausia – neapkrauti savęs neįvykdomomis misijomis ir nesistengti per savaitę organizmo priversti iš savęs pašalinti visus toksinus – juk teršėte jį metų metus. Kaip tik reikia maksimaliai palengvinti organizmo darbą, maitintis lengvu, sveiku, skaniu maistu. Netruksite pajusti energijos antplūdžio, kurio pakaks visai ilgai ir veikliai dienai.

3. Sportas

Tai mano mėgstamiausia užduotis. Niekada nepavargsiu kartoti, kad tik sveikame kūne – sveika siela. O judėjimas, kaip visi žinome – sveikatos pagrindas. Tad tam, kad pažadintumėte gyvybę (ir sielą) pavargusiame kūne, reikia jį nedelsiant išjudinti. Ir darykite tai bet kokiu jums tinkančiu ir priimtinu būdu. Mano variantai: joga, bėgiojimas, šokiai. Stenkitės kasdien vis daugiau pajudėti. Šokite prieš veidrodį ruošdamiesi į darbą, pamirškite liftus ir nuo šiol lipkite tik laiptais, išsikraukite sporto salėje. Visai nesvarbu, kur ir kaip tą darysite!

ANTRA SAVAITĖ: aplinka, įsipareigojimai ir aplinkiniai

1. Išsivalykime aplinką. Metam viską!

Užkelti ir paslėpti viską spintos antresolėse – nesiskaito. Darom tvarką kiekviename kampe, ant kiekvieno stalo ir po juo, visose spintose, visose namų kertelėse. Pagalvokite: kiekvienas daiktas jūsų namuose ne tik užima vietą, bet ir atima dalelę jūsų energijos. Kiekvienas, net ir pats menkiausias! Ar jis to vertas? Kažkada taip domėjausi šia teorija, kad išnešiau ir išmečiau į konteinerį beveik visus savo daiktus. Palikite tik tai, kas tikrai būtina ir reikalinga. Daiktus, kurie jus džiugina ir įkvepia, kuriuos jūs išties mėgstate. Atkreipkite dėmesį į tokią plonytę ribą: jeigu jūs vis dar saugote pliušinį meškiuką, kurį jums padovanojo mylimasis 1988 metais vasario 14-osios proga, o su mylimuoju jau seniai išsiskyrėte, tokiems „pozityviems“ prisiminimams ne vieta greta jūsų. Atsikratykite jo nė nesvarstydami! Patys pamatysite, kad kvėpuoti iškart taps lengviau. Ypač jei dar visur nuvalysite dulkes ir išplausite grindis.

2. Darbų ir įsipareigojimų peržiūra

Prisiminkite, kiek metų ruošiatės papildomai pasimokyti anglų kalbos. O kiek laiko žadate aplankyti tetą? O ir kiek naujametinių pažadų vis nukeliate ir nukeliate ateinančių metų sąrašui? Prisiminkite visus tuos pažadus, kuriuos davėte sau ir aplinkiniams. Ir nuspręskite, ką su jais daryti. Variantų, tiesą pasakius, tik du: pirmas – įvykdyti, o antras – visiems laikams jų atsisakyti ir išbraukti iš savo sąrašo. Tačiau jei negalite išbraukti apsilankymo pas tetą – važiuokite rytoj pat. Vykdykite pažadus, kad jūsų nebeslėgtų atsakomybės našta ir nepasitenkinimas pačiu savimi.

3. Aplinkinių valymas

Nutraukite bet kokius ryšius su žmonėmis, kurie jus stabdo, smukdo ir slegia. Nutraukite bendravimą su tais, kurie amžinai jus kritikuoja ir visuomet yra viskuo nepatenkinti. Su tais, su kuriais jau seniai nebelikę nieko bendro. Su tais, iš kurių nėra ko pasimokyti. Ir labai svarbu išmokti išeiti, išmokti pasakyti NE. Leiskite sau pabūti nedėkingu, neišauklėtu, išprotėjusiu ar net chamu, jei jau tokia laisvės kaina. Išimtis – tėvai. Su jais, mano nuomone, reikia santykius stiprinti, branginti ir puoselėti. Kaip bebūtų sunku.

TREČIA SAVAITĖ: planai, tikslai ir svajonės

1. Užsirašinėti ir vykdyti planus

Pamenate neatliktų darbų sąrašą? Ar užsirašėte viską popieriuje? Nepalikite šių minčių galvoje, užsirašykite, papildykite sąrašą ranka, planais, kurie priverčia jus tirpti iš malonumo. Prisiminkite viską, ką mėgstate arba anksčiau mėgote. Neužmirškite planuoti ne tik darbus, pinigus, bet ir poilsį, laiką, kurį praleisite su draugais ar mylimu žmogumi. Laiką sau (šitą punktą amžinai visi pamiršta). Reikia sudaryti tokį sąrašą, kurį norėsis vykdyti, nuo kurio tirtės keliai ir niežtės delnai. Viskas vienu metu. Parašykite savo gyvenimo knygą, kurią pačiam būtų įdomu skaityti! O jau tuomet ją pildykite konkrečiais terminais ir veiksmais.

2. Neįmanomų dalykų sąrašas

Vienas iš mano mėgstamiausių pratimų. Jį atlieku kiekvieną mielą dieną ir kaskart tampu vis įžūlesnė (nors kartais atrodo, kad labiau ir neįmanoma). Jo esmė: sudaromas sąrašas tų svajonių, kurioms niekada nelemta išsipildyti. Tokių nepasiekiamų, apie kurias net nedrąsu mintyse svajoti, kurių išsipildymu niekada net patys nepatikėtumėte. Joms galima priskirti kad ir viešpatavimą visame pasaulyje ar kopimą į Everesto viršukalnę (o jums jau 89 metai). Atsikratykite savikritikos ir pabandykite įsivaizduoti, kad visos pasaulio galimybės prie jūsų kojų, tereikia tik spragtelėti pirštais. Turite laiko, pinigų, visus reikiamus ryšius, turite visus talentus, gabumus, kurių tik reikia. Ko gi jūs tada norėtumėte? Štai, pavyzdžiui, mano 2014 metų vasario mėnesio sudarytas neįmanomų misijų sąrašas šiuo metu visiškai įgyvendintas. Ir mane iki šiol ima juokas, kad tokie kuklūs norai dar visai nesenai man atrodė neįmanomi.

3. Kasdienis planavimas

Kiekvieną vakarą rašykitės rytdienos planą. Trumpą, preliminarų, kokį tik norite, bet planas turi būti. Ir iš vakaro! Tai labai svarbu. Net jeigu kitą dieną nė karto neprisiminsite šito plano, jūsų produktyvumas vis tiek gerokai padidės. Tai patikrinta! Ir dar: nepamirškite reguliariai žvilgtelti į globalius savo planus ir savęs paklausti, ar tikrai ta linkme judate, kur reikia. Ir kur tiksliai reikia? Ar išvis kažkur judate? Ir kodėl?

KETVIRTA SAVAITĖ: plečiame ribas

1. Pabandykite gyventi truputį kitaip

Pradėkite tiesiog nuo menkiausių smulkmenų. Nueikite į darbą kitu keliu. Užeikite į dar neaplankytą kavinukę arba tiesiog užsukite į labai brangią parduotuvę. Išbandykite naują sporto šaką. Pabandykite daryti tai, ko dar niekada nedarėte. Kiekvieną dieną atlikdami įprastinius darbus savęs klauskite: ką dabar pat galėčiau daryti kitaip? Reikia savyje išsiugdyti įprotį išbandyti naujoves ir tolti nuo pramintų takų, kuriais įpratome eiti autopilotu.

2. Palikti komforto zoną

Jei sąžiningai vykdėte praėjusių savaičių užduotis, tai jau nemažas žingsnis iš komforto zonos. Bet čia mes judėsime dar toliau – žvilgtelsime ir susidursime akis į akį su savo baimėmis. Ir ne tik žvilgtelsime, bet ir susigrumsime su jomis. Šiuo atveju aš esu radikalių metodų šalininkė. Bijote aukščio? Eime šokti parašiutu! Bijote savo viršininko – tučtuojau keliaujame pas jį su naujomis idėjomis. Bijote nepažįstamų kompanijų – pirmyn į vakarėlį su naujais žmonėmis. Ir be senų draugų, kad nebūtų galimybės ar preteksto slėptis už jų nugarų. Štai taip mes ir mokomės, atsidūrę tokiose karo zonose.

3. Poilsis

O jūs manėte, kad vien tik dirbsime? Tik poilsis su privalomu išėjimu iš namų, privalomu interneto atjungimu ir privalomai vienam. Ir privalomu (sąžiningu!) atgaliniu ryšiu su savimi. Kas tai buvo? Kaip viskas vyko? Kokie pokyčiai įvyko? Ir kaip toliau gyventi po viso šito?

Tai, kas jūsų laukia šio kelio pusiaukelėje (nesakau pabaigoje, nes tai nesibaigiantis kelias), viršys jūsų lūkesčius. Pildydami šiuos (paprasčiausius!) dalykus kasdien, įtraukdami juos į savo gyvenimą, jūs pajusite harmoniją ir pasijusite visagaliai, išvysite šviesą tunelio gale ir takelį, kuris jums nurodys teisingą kryptį. O su laiku jis taps teisingu jūsų gyvenimo keliu. Skamba banaliai, bet tai tiesa. Toks jau tas mus supantis pasaulis.

Štai ir visa sistema! Kas toliau? Griebk ožį už ragų!!! Žinau, kad keistis be trenerio, mokytojo, be žmogaus, kuris jus palaikytų, nėra lengva, todėl galite susitarti tai padaryti su draugu, drauge, artimais šeimos nariais, prisijungti prie treniruočių su kitais.

Svetlana Pakrovskaja