Trys tūkstančiai šimtas kem aštuoni nubėgti kilometrai

Pasakoja vieną įspūdingiausių saviugdos iššūkių išsikėlęs... Ignas Dombrauskis.

Bėgti kasdien, visus metus ir dar bent po 5 kilometrus kasdien. Nu ir durną iššūkį sugalvojau metų pradžioje! Nors nežinau, kas durniau – pats iššūkis ar tai, kad metams pasibaigus sustoti ne taip lengva – bėgti baigiau tik 2018/01/20. Tiksliau, šiaip ne taip išsėdėjau tądien namie ir nebėgau. Aišku, jau kitą dieną, tik užmigus mano sūnui pietų miego, aš vėl keduose, knyga ausyse ir nepraėjus valandai stabdžiau laikrodį ties dešimtu kilometru.

Anyways#365dienosBėgant projektą skelbiu baigtu. Finito.

Praėjus savaitei po sustojimo pasiėmiau baltą lapą ir susirašiau svarbiausius dalykus, kuriuos pamačiau, atradau, išmokau ar sužinojau.

Durni iššūkiai in a nutshell

Savo kasdienį metų bėgimą priskiriu prie durnų iššūkių kategorijos. Nu, prie tokių kur, nežinai nei ką gausi, nei ką pasieksi ir ar tai bus išvis vertinga, ar šiaip sau. Plius, tokie iššūkiai nepatinka aplinkiniams, tad jei ketini pradėti kokią nesąmonę, turėk tik du dalykus omeny: reikia tik pirmo žingsnio ir nesukti galvos dėl to, ką pagalvos kiti. Kaip kažkada rašiau – the only person stopping you is you.

Man šį kartą pasisekė – prabėgau visus metus. Kasdien. Bet, ar tai reiškia, kad aš pasiekiau, ko norėjau?

Šiaip ne, bet pirma pažiūrėkim į tai, ką sužinojau metų begy.

Eigoje atrasti dalykai...

Šiandien sakyčiau, kad tokių iššūkių svarbiausia dalis ir yra ši – netikėtai suprasti ir atrasti dalykai. Žinoma, ką belieka sakyti, jei nepasiekiau to, ko norėjau… Tebūnie. Judam one by one.

1) Valia auga it ant mielių

Pernai aš kokius tris šimtus pem tris kartus gavau komentarą – “Gerai, kai tu turi valios, tau paprasta”. Čia taip išeina arba tu turi valios, arba ne. Tiek žinių. Kažin, jei būčiau taip mastęs, būčiau metęs rūkyti?

Tuo tarpu, jei tu išgirsi ką nors taip sakant, trenk per žandą (sau) ir suprask – valia kaip raumuo, ji gali augti ir auga, jei padedi. Taip, kartais suklumpi ir būna net labai sunku, bet… Bet jei suvoki, kad tau valios reikia tik truputį daugiau nei turi šiandien, o poryt reikės tik trupučiu daugiau nei ryt, tai net bėgti visus metus nebėra taip jau sunku, kaip atrodo. Galų gale, tu ir nebėgsi metus. Na bent jau ne iš karto. Tu gi bėgi vieną dieną, tada antrą, žiūrėk bėgi savaitę ir taip va po truputį bus mega Wow!

Ai, su valios augimu, man augo ir baimės jausmas. Nedidelis. Bet vis vien kažkas kuždėdavo: ”O kas jei susirgsi?”, “O kas jei ryt tikrai negalėsi bėgti?”. Čia tik, kad žinotum…

2) Rutina užknisa, bet…

Norint ryte ką nors parašyti, nubėgti 10 km, padaryti pusryčius ir vaikus nuvesti į darželius taip, kad aš pats spėčiau iki 9:00 atsirasti ofise, kartais reikia ir pastangų. Kartais pakanka kojines, triusikus, džinsus, batus ir švarką pasirinkti iš vakaro, nueiti su vaikais miegoti iki 21:00 bei besiruošiant lovai apgalvoti, ką tiksliai noriu nuveikti nuo 4:30 iki 6:00 kol išlįsiu prasibėgt.

Manau, be aiškios rutinos ir plano, nelabai būtų pavykę nukarti tiek kilometrų arba bėgioti kasdien. Tai nekeičia fakto, jog būna dienų, kai tai užknisa, bet keistiems dalykams reikia keistų ir priemonių.

Be to, rutina, kaip ir valia iš niekur neatsiranda, o kad atsirastų reikės dar ir padirbėti.

Rutina tips & tricks: Pirmiausia, supratau tai, kad jei noriu kitokios rutinos nei turiu ją dabar, turiu apsidairyti ką aš turiu keisti savo dienotvarkėje ar savaitės eigoje. Nes aš, kaip, beje, ir tu, turiu keletą paprastų apribojimų – 24 valandos per parą ir 7 dienos per savaitę. Tad formuojant naują rutiną, reikės:

  1. perskaityti Charles Duhigg knygą Įpročio Galia
  2. paaiškinti sau, kodėl reikalinga nauja rutina
  3. sugalvoti, kokios rutinos norisi, ką ir kada veiksi
  4. ką dienos, savaitės eigoje reikia išmest, pakeisti, kad ši rutina surastų vietos tavo 24 valandų paroje.

Visa kita išsirutulios eigoje. Tikiuos.

3) Įvairovė skatina judėti

Galvoju, kad abu pirmi atradimai, valia ir rutina, be šio punkto būtų nieko verti. Kad ir kiek tavo valia bus stipri, kad ir kokia bus rutina, vieną diena manau, kad užsi… Tad keistiems ir ilgiems iššūkiams nuo pat pradžių reikia išekoti spalvų. Kaip jų rasti bėgime, parašiau net atskirą įrašą – Motyvacija Bėgti: 9 Itin Lengvi Būdai Jai Išlaikyti, o Gal Net Surasti.

4) Dauguma dalykų bus pamiršti

Čia vienas iš tų supratimų, apie kuriuos nelabai norisi kalbėti. Bet tai tiesa. Nežinau, kiek iš savo rytinių bėgimų aš atsiminsiu, bet manau, tai bus mažoji dalis. Dabar rašydamas atgaminu tik tuos, kurie buvo kitokie.

Pavyzdžiui, vieną rytą puškuoju į Petrausko kalną ir prieš mane, nuo kalno, lengvu žingsneliu parlekia nepažįstamas žmogus. Ištiesia ranką ir duoda penkis. Pyst, pasirodo čia Rokas, su kuriuo esam bendravę tik per internetus.

Čia yra 1/365. Dar dalį atsiminsiu dėl to, kad filmavau visokias nesąmones.

Dar bus keletas, kur bėgau su žmonėm, pvz. Reebok Running Crew ar populiarieji bėgimai Lietuvoje.

Tačiau dauguma, gali būti kad pasimirš. Kas dar?

5) Metai be biuletenio

Va čia tai yra bingoką absoliučiai netikėtai atradau 2017’ais. Neturėjau nė vienų metų po univero baigimo, jog išgyvenčiau be biuletenio, antibijotikų ir daugybės gulėjimų. 2017-ais, deja, bet šios pramogos atsisakiau. Taip, buvo dienų kai bėgau su lengva temperatūra (nerekomenduoju), buvo dienų, kai bėgau su skaudančia gerkle ar galva (sau rekomenduoju, kitiems ne), bet išsisukau.

Tai ko gero didžiausias pretekstas bėgti toliau ir šiemet bei atrasti dar kažkokių dalykų. Jie, beje, dar nesibaigė.

6) Burnon kiši ne viską

Nežinau, kodėl žmonės mane kartais pavadina sveikuoliu, bet tai nėra tiesa. Aš šio termino šiaip nelabai suprantu. Kaip ir Agnė, kurios minčiai facebook uždėjau net ❤️

Aš neatsisakau ledų, kebabo ar net čipsų. Mane gali sutikti net su Colos skardine. Bet nujaučiu, kad 80% mano pusryčių buvo grikiai ar avižinė košė. Bėgu (beveik) tik rytais, vadinas naktį ar vakare prisiryti irgi negaliu. Nu žodžiu, kažkaip taip.

Aš veikiau aktyvuolis, bet ne sveikuolis ir per šiuos metus labiau norėjau ne sužinoti apie valią ar rutiną, o bėgant kasdien, kiekvieną mėnesį aplankyti bent po vieną Lietuvos miestą su šeima ir nubėgti 600 kilometrų.

Teoriškai, nepavyko nė vienas.

#365dienosBėgant rezultatai

Na, du dalykai aiškūs – bėgau čiut daugiau nei visus metus ir per 2017 nubėgau virš 3000 kilometrų. Pastarasis skaičius, man asmeniškai – absoliučiai nenormalus pasiekimas.

Be šių dalykų yra visko: tiek pasiektų tikslų, tiek ne visai. Apie juos, beje, irgi rašiau trumpą įrašą, kaip 2017’ais susimoviau… Tad kartotis gal ir neverta.

Labiau noriu pasidžiaugti šalutiniais rezultatais, ką bebėgant pavyko nuveikti.

Parašiau keletas išsamių patarimų:

  1. Motyvacija Bėgti: 9 Itin Lengvi Būdai Jai Išlaikyti, o Gal Net Surasti
  2. Kaip Kvėpuoti Bėgant: šono dūrimas, kvėpavimo dažnis ir kt..
  3. Kaip atsikelti anksti ryte?
  4. Ar reikalingos konsultacijos sportuojant ar prieš pradedant sportuoti?

Vysčiau kosminius grupinius bėgimus Reebok Running Crew:

Dalinausi ir lengvesniais patarimais:

  1. Kaip Saugiai Bėgioti Šaltuoju Metų Sezonu?
  2. Bėgant su grupe lengviau įveikti distanciją ir pasiekti tai, ką užsibrėžei
  3. 3 rekomendacijos pradedantiems bėgikams
  4. Penki motyvai, kodėl pradedantiesiems efektyviau yra bėgioti su grupe

Ir, manau, kad čia ne viskas. Bet ganėtinai daug, kad pavyktų suprasti, jog va tokie, kartais durnai atrodantys iššūkiai gali atnešti daug įdomių suvokimų ir rezultatų.

Pabandyk.

Ignas Dombrauskis